Trešais būvniecības gads Rail Baltica projektā Rīgas lidostā
Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras būvlaukums pie Rīgas lidostas tika atklāts 2021. gada jūnijā. Trešajā būvniecības gadā noslēgumam tuvojas Rīgas lidostas dzelzceļa stacijas ēkas dzelzsbetona sienu nesošo konstrukciju, pasažieru platformu un iekšējā viadukta posma izbūve. Būvniecībā jau izmantoti aptuveni 16 000 m3 betona. Viadukts stacijas posmā tiek būvēts īpaši izturīgs, jo vilcienam bremzējot un ieskrienoties ātrums stacijas apkaimē aprēķināts 120 km/h. Stacijas ēka jau slejas 14 metru augstumā (kopējais augstums būs 24,8 metri), un tās dzelzsbetona konstrukcijas plānots pabeigt šogad.
Šogad, 2024. gadā sācies otrais, apjoma ziņā lielākais posms būvniecībā, jo sliežu ceļu izbūve izplešas gan virzienā uz Rīgu, gan Mārupi. Regulāri būvlaukumā strādā ap 250 būvnieku. Būvlaukuma apjomus patlaban izaudzis līdz 30 320 m2.
Uzsākts darbs Rīgas lidostas slēgtajā teritorijā. Plānojot būvdarbus jānodrošina lidostas darbības nepārtrauktība un operatīvi jātiek galā ar jauniem pavērsieniem. “Slēgtajā teritorijā veicam gan esošo inženierkomunikāciju tīklu pārbūvi, gan lidostas degvielas uzpildes stacijas un katlu mājas pārbūvi – tā atbrīvojam vietu topošajam dzelzceļa viaduktam. Šobrīd jau veiksmīgi notestēta puse viadukta balstu testa pāļu Mārupes virzienā,” atklāj Maija Baltgalve, B.S.L. Infra izpildkomitejas locekle.
Trīs būvniecības gados paveikts iespaidīgs apjoms, tai skaitā, izbūvējot ceļus 2490 metru garumā un komunikāciju tīklus 52 350 metru garumā. Līdz ar minētajiem 16 000 m3 betona būvlaukumā ievesti ap 53 000 m3 smilts un ap 64 000 m3 šķembu.
AS “LNK Industries” būvdarbus objektā veic pilnsabiedrības “B.S.L. Infra” sastāvā, kur apvienojušies Austrijas uzņēmums “Swietelsky AG”, Latvijas būvniecības uzņēmumi: ceļu būves firma SIA “Binders” un viens no lielākajiem būvniecības uzņēmumiem Latvijā AS “LNK Industries”.
Rail Baltica dzelzceļa stacija lidostā “Rīga” būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un aviosatiksmes savienojuma centrs Baltijā.