AS LNK INDUSTRIES
Skanstes iela 27, Rīga,
Latvija, LV-1013

Tel.: +371 6743 9900
email: office@lnk-industries.lv

Šodien ir atklāts Sarkandaugavas pārvads

Šorīt Rīgas domes pārstāvji svinīgā ceremonijā atklāja Sarkandaugavas pārvadu pār dzelzceļa līniju Rīga – Skulte, un tā ietvaros izbūvēto velo un gājēju celiņu Mangaļi – Sarkandaugava. No plkst. 11:00 Sarkandaugavas pārvads tika atvērts satiksmes dalībniekiem.

Sarkandaugavas pārvada būvniecību uzsāka 2020. gada aprīlī, un tā noslēdzās pērn rudenī, kad veica arī pārvada slogošanu. Pārvada garums bez nobrauktuvēm ir 454,4 metri. To veido septiņas atsevišķas laidumu konstrukcijas abos virzienos un divi pieslēgumi – pie Viestura prospekta un pie Tvaika ielas.

Sarkandaugavas pārvads ir daļa jaunās Rīgas, ko būvējam gan šodienai, gan nākamajām paaudzēm – tā ir Rīga ar sakārtotāku un drošāku satiksmi, kurā sava vieta ir kā auto, tā gājējiem un velobraucējiem, tā ir Rīga, kurā satiksmes infrastruktūra palīdz veidot dinamisku pilsētu. Sarkandaugavas pārvads ir viena no vērienīgākajām satiksmes infrastruktūras jaunbūvēm pēdējās desmitgadēs un, apvienojumā ar Austrumu maģistrāli, šis ir būtisks posms Rīgas satiksmes plūsmu sakārtošanā – gan pats pārvads, gan izbūvētie krustojumi un piebraucamie ceļi ievērojami atvieglos satiksmi, transporta kustība starp Vecmīlgrāvi un Rīgas centru būs ātrāka, kravas transportam piebraukšana ostai būs ērtāka,” savā uzrunā teica Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes infrastruktūras un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis.

V. Ķirsis arī norādīja, ka Rīgas infrastruktūras atjaunošanā un attīstībā pašlaik tiek ieguldīts lielākais finansējums pilsētas jaunāko laiku vēsturē. Skatot visus projektus kopumā, runa ir par vairākiem simtiem miljonu eiro – tajos ir gan ievērojami pilsētas līdzekļi un valsts līdzfinansējums, gan ļoti nozīmīgas ES fondu investīcijas.

Tikmēr Pilnsabiedrības “Personu apvienība OTC”, vadošā partnera AS “LNK Industries” valdes loceklis Kaspars Ratkevičs savā uzrunā uzsvēra, ka Sarkandaugavas pārvads pār dzelzceļa līniju Rīga–Skulte ir viens no nozīmīgākajiem uzņēmuma realizētajiem infrastruktūras objektiem Rīgā, un tas būtiski atslogos pilsētas centru no sastrēgumiem.

 

“Liels izaicinājums projektā bija veiksmīgi integrēt jaunizbūvēto pārvadu jau funkcionējošajā pilsētas infrastruktūrā. Papildu izaicinājums bija darbu organizēšana tādā veidā, lai netiktu ietekmēta dzelzceļa un tramvaju satiksme, ņemot vērā, ka darbu veikšanas zonu šķērso gan “Latvijas dzelzceļa” ceļi, gan privātie dzelzceļi, gan arī tramvaja sliežu ceļi. Kā vienu no tehniski sarežģītākajiem darbiem var minēt Latvijā vienīgā dzelzceļa un tramvaja sliežu ceļa krustojuma izbūvi. Atsevišķi šī krustojuma elementi pēc speciāla pasūtījuma tika izgatavoti Čehijā. Pārvada konstrukcijās ievērības vērts ir laidums pār Viestura prospektu, ko pār sliežu ceļiem “Rīga-Skulte” notur pilons ar vantīm. Pārvada konstrukcijā ir pielietotas individuāla pasūtījuma rūpnieciski ražotas, iepriekš saspriegotas dzelzsbetona sijas, kas tika betonētas uz vietas objektā, norādīja K. Ratkevičs.

 

Pārvada ietvaros tika izbūvēts velo un gājēju ceļa “Mangaļi–Sarkandaugava”, kā arī pirmais tunelis Rīgā ar dalītu gājēju un velo satiksmes telpu. Pārvada izbūvi Sarkandaugavā veica pilnsabiedrība “Personu apvienība “OTC”, kurā ir apvienojušies trīs būvnieki: SIA “Binders,” AS “LNK Industries” un “LT betons”. Kopējās Sarkandaugavas pārvada būvniecības izmaksas sasniedza 44 miljonus eiro.

Citas ziņas

LNK Industries turpina sadarbību ar “Kaķu palīdzības centrs “REMI””, sniedzot atbalstu patversmei “Kaķa sirds” un tās veterinārajai klīnikai. Tā ir vieta, kur ik dienu ar rūpēm un līdzcietību tiek palīdzēts mūsu mazākajiem,…

LNK Industries turpina atbalstīt autosportisti Leldi Jukāmu, kura LDV Racing Team sastāvā ir uzsākusi jauno sacīkšu sezonu. Esam kopā ar talantīgo sportisti viņas ceļā uz jauniem panākumiem gan Latvijā, gan ārpus tās…

Rail Baltica būvniecība pie lidostas “Rīga” turpinās! Virzienā uz Rīgu jau pabeigti 3 no 15 viadukta balstiem, un aktīvi notiek darbi pie atlikušo balstu izbūves. Pa šiem balstiem nākotnē vedīs Rail Baltica…

Ēnu dienā viens ļoti zinātkārs un aktīvs jauneklis ēnoja mūsu kolēģi, kurš ikdienā strādā kā Tehnoloģiju eksperts – Tehnoloģisko projektu vadītājs. Ēna iepazinās ar tehnoloģisko līniju izstrādes procesu beramkravu apstrādes jomā, 3D…