AS LNK INDUSTRIES
Skanstes iela 27, Rīga,
Latvija, LV-1013

Tel.: +371 6743 9900
email: office@lnk-industries.lv

Liepājas osta
Vieta
Liepāja, Latvija
Pasūtītājs
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde
Projekta veids
Projekta autori
Jānis Rāzna
Uzsākts
2019. gada februārī
Nodots ekspluatācijā
2020. gada martā

Projekta ambiciozais mērķis bija pilnībā mainīt Liepājas ostas statusu — no lokālas nozīmes ostas uz nopietnu spēlētāju Baltijas jūrā. Palielinot ostas vārtu dziļumu līdz 14 m un tālākā perspektīvā līdz 15,5 m, kā arī uzbūvējot pilnīgi jaunu tauvošanas piestātni “Panamax” tipa kuģiem, tika būtiski paplašinātas ostas izmantošanas iespējas. Projekta ietvaros “LNK Industries” nodrošināja gan projektēšanu, izpētot un pielāgojot esošās konstrukcijas, kā arī projektējot jaunas konstrukcijas, gan būvniecību, mainot ostas vārtu molu formas un lokāciju un izbūvējot zemūdens rievsienu, kas ļauj padziļināt gultni, kā arī pilnīgi jaunu tauvošanas piestātni.

Liepājas osta skarbajiem jūras laikapstākļiem ir eksponēta daudz vairāk nekā līča vai iekšējo ūdeņu ostas, tāpēc darbi Liepājas ostas jūras vārtos AS “LNK Industries” bija jāveic īpaši izaicinošos apstākļos.
Būvniecība 2000 m no krasta spēcīga vēja un augstu viļņu ietekmē lika izmantot īpaši jaudīgu peldošo tehniku un rūpīgi plānot ikvienu darbu. Remontdarbi periodā no septembra līdz martam ir gandrīz neiespējami mainīgo laikapstākļu dēļ — tie prasa reaģēt nevis pa stundām, bet pa minūtēm. Izmantojot katru piemērotu brīdi, būvdarbi notika arī brīvdienās.

Liepājas ostas ūdens infrastruktūras uzlabošanas projektam bija trīs pamatmērķi: rekonstruēt un pastiprināt sadalošā mola un iekšējā viļņlauža galvas, pastiprināt ostas vidējo vārtu galvas un izbūvēt jaunu piestātni pie sadalošā mola. Būvdarbu procesā tika iegremdēts aptuveni 1000 t tērauda rievpāļu, līdz ar to rievsienas kopējais garums sasniedz aptuveni 420 m. Gādājot par drošu ostas darbību, tika iestrādāts dzelzsbetons ap 1500 m3 apjomā, uzstādīts bezsaistes navigācijas aprīkojums un signāluguns. Projekta gaitā tika padziļināta arī gultne.
Projekta realizācija ļauj Liepājas ostas akvatorijā uzņemt un pilnībā iekraut kuģus, kuru garums ir līdz 240 m un platums un iegrime līdz 14 m. Tādējādi sarežģītais un Latvijai unikālais būvdarbu projekts ir ievērojami cēlis Liepājas ostas kapacitāti.