AS LNK INDUSTRIES
Skanstes iela 27, Rīga,
Latvija, LV-1013

Tel.: +371 6743 9900
email: office@lnk-industries.lv

Ozola pārvietošana Rail Baltica projekta ietvaros

No pagaidu novietnes pie iebrauktuves Rīgas starptautiskajā autoostā uz pastāvīgo atrašanās vietu Ģenerāļa Radziņa krastmalā tika pārvietots un iestādīts autoostas sarkanais ozols.  Pārstādīšanas darbus veica pilnsabiedrība “RBBL” kuras sastāvā ietilps AS “LNK Industries” kopā ar uzņēmumu “LABIE KOKI” projekta “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā ietvaros.

“Ozola pārvietošana ir tehniski sarežģīta operācija, kas ilga deviņas stundas. Pārvietojamais koks ar metāla palīgkonstrukcijām sver aptuveni 40 tonnas. Sākumā ozols ar celtni tas tika uzlikts uz treilera, pārvietots 150 metrus pa Maskavas ielu un pēc tam iecelts tā turpmākajā atrašanās vietā. Lai koku varētu pārvietot, uz laiku tika demontēti tramvaja kontakttīkli. Viens no lielākajiem izaicinājumiem bija vajadzība pārstādīt koku ar zaļu lapotni. Lai ozols iejustos jaunajā vietā, arī turpmākos trīs gadus tam būs jāpievērš pastiprināta uzmanība,” skaidro “LABIE KOKI” vadītājs, koku eksperts Edgars Neilands.

“Lai ozola pārvietošana naktī plānotajā laika posmā noritētu bez sarežģījumiem, būvnieki, sadarbībā ar vairākiem atbildīgajiem pilsētas dienestiem, jau 5. jūnijā uzsāka sagatavošanās darbus. Tika atbrīvots koka pārvietošanas koridors – pārlikti tramvaju kontakttīkli, nolīmeņoti vai noņemti traucējošie balsti, pazeminātas atsevišķas apakšzemes komunikācijas.  Tas bija daudzu dienestu, uzņēmumu kopdarbs, izvērtējot visus iespējamos traucējošos faktorus un riskus ozola pārvietošanas ceļā,” skaidro pilnsabiedrības “RBBL” projekta vadītājs Armands Vēveris

 

Rīgas autoostas sarkanais ozols ir dendroloģiski vērtīgs un Latvijā salīdzinoši reti sastopams koks, kas tika iestādīts 1964. gadā, kad tika būvēta autoosta. Ozols pilnveido ainavu Rīgas vēsturiskajā centrā, autoostas kontekstā tam ir svarīga emocionāla un vēsturiska vērtība. “Rail Baltica” izbūves dēļ 2020. gada janvārī koks tika pārvietots uz pagaidu atrašanās vietu. Šajā laikā par koku gādāja Rīgas autoostas komanda, kas nodrošināja regulāru koka laistīšanu.

Jau ziņots, ka februārī tika uzsākti Būvdarbi Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras projekta “Rail Baltica” integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā tika uzsākti februārī.  Lai nodrošinātu drošu un ērtu satiksmi Centrālās stacijas apkārtnē, līdz gada beigām tiks pārbūvēti krustojumi un izbūvēta mūsdienīga gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūra.

Būvdarbus pēc principa “projektē un būvē” veic pilnsabiedrība “RBBL” sastāvā, kurā apvienojušies trīs uzņēmumi: SIA “Binders”, AS “LNK Industries” un SIA “Nordes Būve”.

Citas ziņas

SOLIDS 2024 Antwerp EXPO Izstādē SOLIDS 2024 Antwerp EXPO dalāmies pieredzē modernu beramkravu pārkraušanas iekārtu projektēšanā, uzstādīšanā, ražošanā un piegādē! Mūsu eksperti starptautiskajā izstādē prezentē veidus, kā mūsu piedāvātās un pārbaudītās tehnoloģijas…

Progress Rail Baltica dzelzceļa stacijas izbūvē Noslēdzies būtisks atskaites punkts Rail Baltica dzelzceļa stacijas ēkas izbūvē pie lidostas “Ŗīga” – pabeigti nesošā dzelzsbetona karkasa izbūves darbi, konstrukcijām izslejoties trīs stāvu augstumā. Lai…

Labdarības futbola turnīrs Sniedzot savu ieguldījumu SOS bērnu ciemati Latvijā atbalstam, mūsu LNK Industries komandai bija patiess prieks piedalīties labdarības futbola turnīrā, ko rīkoja Latvijas Futbola federācija sadarbībā ar DHL Express Latvia.…

Kompleksa “Heart of Hanza” būvniecība turpinās LNK Industries turpina būvniecību daudzdzīvokļu projektā ar komercplatībām pirmajā stāvā – Heart of Hanza Rīgas vēsturiskajā centrā, Hanzas ielā. Daudzdzīvokļu ēkas komplekss, kas piedāvās 127 dzīvokļus…